Τα πνευματικα δικαιωματα των ποιηματων και των κειμενων ειναι κατοχυρωμενα.

"Είμαι αναρχικός, και ο αναρχικός είναι ένας άνθρωπος με συνοχή (πνευματική ειρήνη, η ηρεμία, η εξοχή, να δουλεύεις το λιγότερο δυνατό, όσο είναι απαραίτητο για να μπορείς να ζεις, να απολαμβάνεις την ομορφιά, τον ήλιο. Να απολαμβάνεις τη ζωή με κεφαλαία, τώρα υπάρχει η ζωή με πεζά). Είναι το να έχεις μια προσωπική θεώρηση. Να εφαρμόζεις τις ιδέες σου στην καθημερινότητα στο μεγαλύτερο βαθμό, χωρίς να περιμένεις μέχρι να γίνει η επανάσταση. Αυτό μπορεί να το κάνει ο αναρχικός τώρα. Είναι μια φιλοσοφική θεώρηση, είναι μια κατάσταση πνεύματος, μια στάση ζωής. Πιστεύω πως αυτή η κοινωνία είναι πολύ άσχημα οργανωμένη, τόσο κοινωνικά όσο και πολιτικά και οικονομικά. Πρέπει να την αλλάξουμε εντελώς. Η αναρχία επικαλείται μια ζωή εντελώς διαφορετική. Με την αναρχία, προσπαθούμε να ζούμε αυτή την ουτοπία λίγο λίγο κάθε μέρα."

Abel Paz

Κυριακή, 13 Ιουνίου 2010


Η ΕΦΕΥΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΥΓΚΟ ΚΑΜΠΡΕ
Συγγραφέας: ΣΕΛΖΝΙΚ ΜΠΡΑΙΑΝ
Μετάφραση: ΙΣΜΥΡΙΔΟΥ ΠΑΛΜΥΡΑ
Εκδόσεις: ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
- Χρονολογία Εκδοσης: 2009
- Σελίδες: 544

Περιγραφή:

Παρίσι, 1931. Ο Ουγκό Καμπρέ, ένα ορφανό αγόρι που κλέβει για να ζήσει και φροντίζει τα ρολόγια του πολυσύχναστου σιδηροδρομικού σταθμού στο κέντρο της πόλης, κατοικεί στις εσωτερικές στοές του σταθμού και η επιβίωσή του βασίζεται στα μυστικά του και στην ανωνυμία του. Όταν ωστόσο ο κόσμος του συνδέεται ξαφνικά -σαν τα γρανάζια των ρολογιών που φροντίζει- με ένα εκκεντρικό κορίτσι που λατρεύει τα βιβλία, και έναν πικρόχολο γέρο, ιδιοκτήτη ενός μικρού καταστήματος παιχνιδιών στο σταθμό, η μυστική ζωή και το πιο πολύτιμο μυστικό του Ουγκό κινδυνεύουν να αποκαλυφθούν. Ένα αινιγματικό σχέδιο, ένα πολύτιμο... σημειωματάριο, ένα κλεμμένο κλειδί, ένας μηχανικός άνθρωπος και ένα κρυμμένο μήνυμα του νεκρού πατέρα του Ουγκό απαρτίζουν τη ραχοκοκαλιά αυτής της περίπλοκης, τρυφερής και μαγευτικής ιστορίας.

(από την εισαγωγή του βιβλίου)

"Η ιστορία που θα σας διηγηθώ εκτυλίσσεται στα 1931, κάτω από τις στέγες του Παρισιού. Εδώ, θα γνωρίσετε τον Ουγκό Καμπρέ, ένα αγόρι που κάποτε, πριν από πολλά πολλά χρόνια, ανακάλυψε μια μυστηριώδη ζωγραφιά που του άλλαξε για πάντα τη ζωή.
Όμως προτού γυρίσετε τη σελίδα, θέλω να φανταστείτε τον εαυτό σας καθισμένο στο σκοτάδι, όπως όταν ξεκινάει μια κινηματογραφική ταινία. Στην οθόνη, όπου να 'ναι θα ανατείλει ο ήλιος, κι εσείς θα εκτοξευτείτε προς το σιδηροδρομικό σταθμό του κέντρου της πόλης. Θα περάσετε ορμητικά την πόρτα του σταθμού και θα βρεθείτε μέσα σε ένα μεγάλο χώρο γεμάτο κόσμο. Κάποια στιγμή θα διακρίνετε ανάμεσα στο πλήθος ένα αγόρι, κι αυτό το αγόρι θα αρχίσει να προχωράει μέσα στο σταθμό. Ακολουθήστε το, γιατί είναι ο Ουγκό Καμπρέ. Μέσα στο κεφάλι του κρύβονται ένα σωρό μυστικά, και περιμένει να αρχίσει η ιστορία του".

πηγη:
http://www.greekbooks.gr/BookDetails.aspx?id=197345

Πρωτότυπη και ευρηματική έκδοση ως προς το περιεχόμενο αλλά και ως προς τη μορφή, «Η εφεύρεση του Ουγκό Καμπρέ» του Μπράιαν Σέλζνικ βασίζεται εξίσου στην αφήγηση του κειμενικού όσο και του εικονογραφικού μέρους του βιβλίου, δημιουργώντας μίας πρωτόγνωρη εμπειρία ανάγνωσης. Με 284 ολοσέλιδα αυθεντικά σχέδια ανάμεσα στις 534 σελίδες που αποτελούν συνολικά την έκδοση, το εικαστικό μέρος δεν συνοδεύει απλώς την ιστορία αλλά βρίσκεται σε απόλυτη συνάρτηση και λειτουργία με τη δομή.



Από την εισαγωγή κιόλας του βιβλίου ο αναγνώστης καλείται να φανταστεί τον εαυτό του μέσα σε μία κινηματογραφική αίθουσα. Καθισμένος στο σκοτάδι ο ήλιος ανατέλλει στην οθόνη και... το βιβλίο δεν αρχίζει με κείμενο αλλά με 54 σελίδες εικόνων που ξεκινούν την αφήγηση της ιστορίας του Ουγκό Καμπρέ. Ο συγγραφέας και εικονογράφος Μπράιαν Σέλζνικ περιγράφοντας το βιβλίο αναφέρει χαρακτηριστικά, «δεν είναι ούτε ακριβώς μυθιστόρημα αλλά ούτε και εικονογραφημένο, δεν είναι ούτε ένα graphic novel ούτε μεταφορά κινηματογραφικής ταινίας, πρόκειται για έναν ιδιότυπο συνδυασμό όλων αυτών».

Η αρχική έμπνευση για το βιβλίο προέρχεται από την αληθινή ιστορία του πρωτοπόρου κινηματογραφιστή ταινιών επιστημονικής φαντασίας Ζορζ Μελιές, που έζησε και δημιούργησε στις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Ο Μελιές διατηρούσε μια ιδιαίτερη συλλογή περίτεχνων, κουρδιστών μηχανικών αντικειμένων, γνωστά ως «αυτόματα» («automata»), την οποία δώρισε σε μουσείο του Παρισιού. Η συλλογή εγκαταλείφθηκε για πολλά χρόνια σε μια υγρή σοφίτα για να βρεθεί στο τέλος στα αζήτητα.



«Φαντάστηκα ένα αγόρι να βρίσκει αυτές τις σκουριασμένες μηχανές κι εκείνη τη στιγμή γεννήθηκε ο Ουγκό και η ιστορία του», εξηγεί ο συγγραφέας. Η προσωπικότητα του Μελιές όπως παρουσιάζεται στο βιβλίο -ο δύστροπος ηλικιωμένος παιχνιδοπώλης- είναι προϊόν φαντασίας, ωστόσο ο Σέλζνικ δημιουργώντας μια φανταστική πλοκή γύρω από το Γάλλο κινηματογραφιστή καταφέρνει να αναδείξει το έργο του και να μεταφέρει στους αναγνώστες τη μαγεία του κινηματογράφου.



Εξαιρετικό ενδιαφέρον εμφανίζει η ενότητα των Πηγών στο τέλος της έκδοσης, όπου ο αναγνώστης μπορεί να αντλήσει πληροφορίες σχετικά με τα στιγμιότυπα ή τις κινηματογραφικές ταινίες που παρουσιάζονται στο βιβλίο αλλά και τα φιλμ που συνέλαβαν ιδιαίτερα στη δημιουργία του.



«Η εφεύρεση του Ουγκό Καμπρέ» κυκλοφόρησε στην Αμερική τον Ιανουάριο του 2007 από τον εκδοτικό οίκο «Scholastic Press» και σύντομα βρέθηκε στο νούμερο ένα της λίστας των best seller της εφημερίδας New York Times. Το 2008 βραβεύτηκε με το Caldecott Medal κι έγινε το πρώτο μυθιστόρημα που τιμάται με το συγκεκριμένο βραβείο, το οποίο αποδίδεται σε εικονογράφους. Η εταιρεία Warner Bros έχει ήδη κλείσει τα δικαιώματα για την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου σε σκηνοθεσία του Chris Wedge.


Έγραψαν για το βιβλίο στο εξωτερικό:



«Πρόκειται για αληθινό αριστούργημα - έναν επιδέξιο συγκερασμό αφήγησης, εικονογράφησης και κινηματογραφικής τεχνικής, μία ιστορία που εμπεριέχει εξίσου το στοιχείο της πρόκλησης απέναντι σε κάτι ακατόρθωτο και την έντονη συγκίνηση».
Publishers Weekly

πηγη:
http://www.ellinikagrammata.gr/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2984&category_id=256&option=com_virtuemart&Itemid=48〈=el

Προκειται για ενα παραμυθι για παιδια και μεγαλα παιδια που κυριολεκτικα σε ταξιδευει. Σε ταξιδευει σε αλλη εποχη, σε αλλη χωρα αναμεσα στη φαντασια και τη νουαρ καλλιτεχνικη διαθεση του συγγραφεα που με τα ονειρικα σκιτσα του σε κανει μερος της ατμοσφαιρικης ιστοριας του Ουγκο. Και οταν λεμε, εδω, νουαρ δεν εννοουμε φυσικα τη σκοτεινη εγκληματικη φυση των νουαρ φιλμ η μυθιστορηματων, αλλα τις ασπρομαυρες εικονες που συνοδευουν τα κειμενα, οι οποιες οπως ειπα και πριν συνδιαζουν με μοναδικο τροπο το ονειρο με το παραμυθιακο στοιχειο και την πραγματικοτητα. Ενα κινηματογραφικα παρουσιασμενο βιβλιο που σε τυλιγει στην αγκαλια του πριν το καταλαβεις. Βρισκεσαι στην αιθουσα ενος παλιου κλασικου κινηματογραφου, τα φωτα σβηνουν και αφηνεσαι να σε παρασυρουν οι σελιδες του...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Vintage

Loading...
Η ακεραιότητα δεν έχει ανάγκη από κανόνες.

Albert Camus
Θα σου πω ένα μυστικό φίλε μου. Μην περιμένεις την Ημέρα της Κρίσης. Έρχεται κάθε μέρα.

Albert Camus
Πολιτικός είναι κάποιος που διαιρεί τους ανθρώπους σε δυο τάξεις: σε υποχείρια και σε εχθρούς.
Νίτσε
"Out of damp and gloomy days, out of solitude, out of loveless words directed at us, conclusions grow up in us like fungusQ one morning they are there , we know not how, and they gaze upon us, morose and gray. Woe to the thinker who is not the gardener but only the soil of the plants that grow in him."

Νίτσε

Το τραγουδι της Μαριας Νεφελης (Ο. Ελυτης)

"Κρίμας το κορίτσι" λένε
το κεφάλι τους κουνάν
Τάχατες για μένα κλαίνε
δε μ'απαρατάν!

Μες στα σύννεφα βολτάρω
σαν την όμορφη αστραπή
κι ό,τι δώσω κι ό,τι πάρω
γίνεται βροχή.

Βρε παιδιά προσέξετέ με
κόβω κι απ'τις δυο μεριές
το πρωί που δε μιλιέμαι
βρίζω Παναγιές

και το βράδυ όπου κυλιέμαι
στα γρασίδια καθενού
λες και κονταροχτυπιέμαι
ντρούγκου-ντρούγκου-ντρου

Τη χαρά δε τη γνωρίζω
και τη λύπη την πατώ
σαν τον άγγελο γυρίζω
πάνω από τον γκρεμό

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Fly me to the moon

Αγαπημένα Στέκια

Follow by Email

Μπήκαν στο ράφι

'Εχουμε επισκέψεις!

Forum για Bloggers

image

Ελα και στην twitter παρεα μας

" Η πιο αξιόλογη επαναστατική φιλοδοξία είναι να δω τον άνθρωπο απελευθερωμένο από την αλλοτρίωσή του"
Τσε Γκεβάρα