Τα πνευματικα δικαιωματα των ποιηματων και των κειμενων ειναι κατοχυρωμενα.

"Είμαι αναρχικός, και ο αναρχικός είναι ένας άνθρωπος με συνοχή (πνευματική ειρήνη, η ηρεμία, η εξοχή, να δουλεύεις το λιγότερο δυνατό, όσο είναι απαραίτητο για να μπορείς να ζεις, να απολαμβάνεις την ομορφιά, τον ήλιο. Να απολαμβάνεις τη ζωή με κεφαλαία, τώρα υπάρχει η ζωή με πεζά). Είναι το να έχεις μια προσωπική θεώρηση. Να εφαρμόζεις τις ιδέες σου στην καθημερινότητα στο μεγαλύτερο βαθμό, χωρίς να περιμένεις μέχρι να γίνει η επανάσταση. Αυτό μπορεί να το κάνει ο αναρχικός τώρα. Είναι μια φιλοσοφική θεώρηση, είναι μια κατάσταση πνεύματος, μια στάση ζωής. Πιστεύω πως αυτή η κοινωνία είναι πολύ άσχημα οργανωμένη, τόσο κοινωνικά όσο και πολιτικά και οικονομικά. Πρέπει να την αλλάξουμε εντελώς. Η αναρχία επικαλείται μια ζωή εντελώς διαφορετική. Με την αναρχία, προσπαθούμε να ζούμε αυτή την ουτοπία λίγο λίγο κάθε μέρα."

Abel Paz

Τρίτη, 26 Οκτωβρίου 2010


Σαν σήμερα το 1857 πέθανε ο Νικος Καζαντζακης.

Εχει αναφερθεί επανειλημμένα ότι ο Καζαντζάκης αφορίστηκε από την Εκκλησία της Ελλάδος. Δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια.



Από τα επεισόδια που πυροδότησε η προβολή του«Τελευταίου πειρασμού»
Γεγονός είναι ότι το 1954 η Ιερά Σύνοδος με έγγραφό της ζητούσε από την
κυβέρνηση την απαγόρευση των βιβλίων του. Προηγήθηκε η παπική Εκκλησία, η
οποία, ενάμιση χρόνο νωρίτερα, είχε καταγράψει τα έργα του συγγραφέα
στον κατάλογο των απαγορευμένων βιβλίων (τον περίφημο Index), δεδομένου
ότι είχε προηγηθεί η κυκλοφορία τους στο εξωτερικό. Παράλληλα, αρκετοί
ιεράρχες επέμεναν στον... αφορισμό του.


Τελικά, ούτε απαγόρευση έγινε ούτε αφορισμός. Και αυτό γιατί ο
Καζαντζάκης είχε ένθερμους υποστηριχτές (και) από τον λεγόμενο
συντηρητικό τύπο (με επικεφαλής την «Καθημερινή», η οποία βρισκόταν στον
αντίποδα της «Εστίας», που τον πολεμούσε), τον πολιτικό κόσμο (Γ.
Παπανδρέου, Αλ. Σβώλος, Κ. Μητσοτάκης, Γ. Αθανασιάδης-Νόβας κ.ά.), τον
πνευματικό (Ε. Π. Παπανούτσος, Ι. Μ. Παναγιωτόπουλος, Αγις Θέρος, Αγγ.
Τερζάκης, Π. Πρεβελάκης, Π. Χάρης, Ν. Βρεττάκος, Αν. Καραντώνης, Αιμ.
Χουρμούζιος, Μ. Πλωρίτης κ.ά.), ενώ είχε επιφανείς υποστηριχτές και στο
εξωτερικό.


Σημαντικό ρόλο, κατά τον τότε εκδότη του Γιάννη Γουδέλη («Δίφρος»), είχε
παίξει η παρέμβαση της θαυμάστριάς του ψυχαναλύτριας (μαθήτριας του
Φρόιντ) πριγκίπισσας Μαρίας Βοναπάρτη, συζύγου του αρμοστή της Κρήτης
πρίγκιπα Γεωργίου, στην οποία ο Καζαντζάκης είχε αφιερώσει το
μυθιστόρημά του «Ο τελευταίος πειρασμός».


Σε δείπνο που είχε παραθέσει η Μ. Βοναπάρτη σε επίσκεψη του βασιλιά
Παύλου και της Φρειδερίκης, στο σπίτι της στο Παρίσι, είχε καλέσει και
τον Καζαντζάκη. «Η πληροφορία και μόνο, στους τότε ιθύνοντες, ότι η
Φρειδερίκη δείπνησε με τον Καζαντζάκη, τους έκοψε τα γόνατα. Μην ξεχνάτε
ότι η Φρειδερίκη ήταν τότε υπερκυβέρνηση και κανένας δεν τολμούσε να
της εναντιωθεί», είχε πει ο Γουδέλης σε συνέντευξη που του είχα πάρει
για την «Κ.Ε.» στις 24 Φεβρουαρίου 1982.


Το «κατηγορητήριο» της Ιεράς Συνόδου


Αξίζει να μεταφέρουμε εδώ το «κατηγορητήριο» της Ιεράς Συνόδου:


«1. Διά του μυθιστορήματος "Καπετάν Μιχάλης" διασύρεται η Εκκλησία,
διαπομπεύονται οι ιεροί αυτής θεσμοί και καθυβρίζεται το τριαδικόν του
Θεού.


2. Το μυθιστόρημα "Ο Χριστός ξανασταυρώνεται", εκτός του παραδόξου και
ασεβούς τίτλου του, περιέχει διάθεσιν ασεβούς χρησιμοποιήσεως ιστορικών
αληθειών του Ευαγγελίου. Εξ άλλου, διά του βιβλίου τούτου γίνεται
διδασκαλία σοσιαλιστικών και κομμουνιστικών θεωριών και περιυβρίζονται
οι ποιμένες της Εκκλησίας.


3. Ο εκδοθείς εις Γερμανίαν "Τελευταίος πειρασμός" θεωρείται βιβλίον
σκανδαλώδες και επικίνδυνον διά κάθε Χριστιανόν και, ως εκ τούτου,
επιβάλλεται όπως -πάση θυσία- αποφευχθεί η εις την Ελληνικήν μετάφρασίς
του. Ειδικώτερον, αναφέρεται, ότι διά του "Τελευταίου πειρασμού"
υβρίζεται το Θεανδρικό πρόσωπο του Χριστού, ότι επιδιώκεται να
καταρριφθεί η θεότης Αυτού, ως και η χριστιανική ηθική. Τονίζεται, εξ
άλλου, ότι με μεγάλην φαντασιοκοπίαν και αχαλίνωτον αυθαιρεσίαν,
παραποιείται εις αυτό, η διδαχή του Ευαγγελίου, και ό,τι είναι γραμμένο
βάσει των θεωριών του Φρόυντ και του ιστορικού υλισμού.


4. Ολα τα εκδοθέντα έργα του Καζαντζάκη είναι του αυτού ασεβέστατου και αντεθνικού περιεχομένου με τα ανωτέρω βιβλία».


Η απάντηση του Καζαντζάκη:


«Μου δώσατε μια κατάρα, Αγιοι Πατέρες, σας δίνω μια ευχή: Σας εύχομαι να
'ναι η συνείδησή σας τόσο καθαρή όσο η δική μου και να 'στε τόσο ηθικοί
και θρήσκοι όσο είμαι εγώ».


Και σε συνέντευξή του στον Μανώλη Γιαλουράκη στον «Ταχυδρόμο» της Αλεξάνδρειας, στις 5 Σεπτεμβρίου 1954:


«Να τους είχα τους παπάδες πληρώσει, δε θα μου κάνανε τόση διαφήμιση».

Απο Κυριακατικο σχολειο μεταναστων

 
Πηγη: http://archive.enet.gr/online/online_text/c=113,dt=07.10.2007,id=6466400

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Vintage

Loading...
Η ακεραιότητα δεν έχει ανάγκη από κανόνες.

Albert Camus
Θα σου πω ένα μυστικό φίλε μου. Μην περιμένεις την Ημέρα της Κρίσης. Έρχεται κάθε μέρα.

Albert Camus
Πολιτικός είναι κάποιος που διαιρεί τους ανθρώπους σε δυο τάξεις: σε υποχείρια και σε εχθρούς.
Νίτσε
"Out of damp and gloomy days, out of solitude, out of loveless words directed at us, conclusions grow up in us like fungusQ one morning they are there , we know not how, and they gaze upon us, morose and gray. Woe to the thinker who is not the gardener but only the soil of the plants that grow in him."

Νίτσε

Το τραγουδι της Μαριας Νεφελης (Ο. Ελυτης)

"Κρίμας το κορίτσι" λένε
το κεφάλι τους κουνάν
Τάχατες για μένα κλαίνε
δε μ'απαρατάν!

Μες στα σύννεφα βολτάρω
σαν την όμορφη αστραπή
κι ό,τι δώσω κι ό,τι πάρω
γίνεται βροχή.

Βρε παιδιά προσέξετέ με
κόβω κι απ'τις δυο μεριές
το πρωί που δε μιλιέμαι
βρίζω Παναγιές

και το βράδυ όπου κυλιέμαι
στα γρασίδια καθενού
λες και κονταροχτυπιέμαι
ντρούγκου-ντρούγκου-ντρου

Τη χαρά δε τη γνωρίζω
και τη λύπη την πατώ
σαν τον άγγελο γυρίζω
πάνω από τον γκρεμό

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Fly me to the moon

Αγαπημένα Στέκια

Follow by Email

Μπήκαν στο ράφι

'Εχουμε επισκέψεις!

Forum για Bloggers

image

Ελα και στην twitter παρεα μας

" Η πιο αξιόλογη επαναστατική φιλοδοξία είναι να δω τον άνθρωπο απελευθερωμένο από την αλλοτρίωσή του"
Τσε Γκεβάρα