Τα πνευματικα δικαιωματα των ποιηματων και των κειμενων ειναι κατοχυρωμενα.

"Είμαι αναρχικός, και ο αναρχικός είναι ένας άνθρωπος με συνοχή (πνευματική ειρήνη, η ηρεμία, η εξοχή, να δουλεύεις το λιγότερο δυνατό, όσο είναι απαραίτητο για να μπορείς να ζεις, να απολαμβάνεις την ομορφιά, τον ήλιο. Να απολαμβάνεις τη ζωή με κεφαλαία, τώρα υπάρχει η ζωή με πεζά). Είναι το να έχεις μια προσωπική θεώρηση. Να εφαρμόζεις τις ιδέες σου στην καθημερινότητα στο μεγαλύτερο βαθμό, χωρίς να περιμένεις μέχρι να γίνει η επανάσταση. Αυτό μπορεί να το κάνει ο αναρχικός τώρα. Είναι μια φιλοσοφική θεώρηση, είναι μια κατάσταση πνεύματος, μια στάση ζωής. Πιστεύω πως αυτή η κοινωνία είναι πολύ άσχημα οργανωμένη, τόσο κοινωνικά όσο και πολιτικά και οικονομικά. Πρέπει να την αλλάξουμε εντελώς. Η αναρχία επικαλείται μια ζωή εντελώς διαφορετική. Με την αναρχία, προσπαθούμε να ζούμε αυτή την ουτοπία λίγο λίγο κάθε μέρα."

Abel Paz

Τετάρτη, 13 Απριλίου 2011


Drinking coffee near the window...

Απο μικρη ειχα μια αδυναμια σε φωτογραφιες και ζωγραφιες που εδειχναν κοπελες να κοιταζουν εξω απο ενα παραθυρο με βλεμμα ονειροπολο και χαμενο σε σκεψεις...Θα μπορουσε να σημαινει πολλα αυτο για μενα. Η λεξη ελευθερια και η παρομοια της ανεξαρτησια ηταν παντα ψηλα στη λιστα του λεξιλογιου μου. Δεν τις ειχα κατακτησει απο μικρη φυσικα αλλα παντα τις ονειρευομουν να συνοδευουν το μελλον μου. Κοιτουσα εξω απο το παραθυρο της τοτε ζωης μου, την μελλοντικη μου ζωη. Ειχα μια εικονα λοιπον στο μυαλο μου τοτε απλοικη αλλα για μενα αρκετα ελκυστικη. Ημουν λεει φοιτητρια σε μια αλλη πολη (πραγμα που εγινε) εκει γυρω στα 20τοσα, σε ενα σπιτι με μποεμικη-vintage διακοσμηση (πραγμα που εγινε), πηγαινοερχομουν με ενα ποτηρι καφε στο χερι μεσα στα ηλιολουστα δωματια ετοιμαζοντας το χωρο για την υποδοχη της παρεας μου, φορωντας ενα καλοκαιρινο φαρδυ t-shirt, ενα σορτσακι κι εχοντας τα μαλλια μου πιασμενα σ' εναν αναλαφρο προχειρο κοτσο. Τοσο απλα. Με μια διαθεση απολυτης ανεξαρτησιας και μια ζωη γεματη εμπειριες ταιριαστες με μια τετοια ατμοσφαιρα...Ερωτες, παρεες, ταξιδια, γνωριμιες, μια ενδιαφερουσα καποτε δουλεια...Ε, λοιπον οταν γνωριζω εναν ανθρωπο με εναν τετοιον αερα ανεξαρτησιας με γοητευει. Μου βγαζει κατι πολυ ελκυστικο ακομη και τωρα. Μενω να τον κοιταζω μεχρι παρεξηγησεως, ανεξαρτητως φυλου, σαν υπνωτισμενη. Μ' εκεινα τα μεγαλα κοριτσιστικα ματια μου που ανακαλυπταν τον κοσμο. Ισως γατι αντιπροσωπευει ολα οσα φανταζομουν καποτε οτι θα γινω. Κι αρχιζει το μυαλο μου να πλαθει ιστοριες, οπως κανω παντα...Ενταξει, δεν αρνουμαι οτι ως εναν σεβαστο βαθμο κατι καταφερα κι εγω. Αλλα η ζωη μου και οι εμπειριες μου με εφτασαν μεχρι εδω μεσα απο ενα πολυ σκοτεινο και περιεργο μονοπατι. Εμοιαζαν...πως να το πω...λιγο οπως οι ζωες καποιων ανθρωπων αντιδραστικων, συνηθως γνωστων και ισως μετα θανατον αναγνωρισμενων, μεσα απο τον χωρο της τεχνης (οποιαδηποτε ομοιοτητα με προσωπα και καταστασεις ειναι τυχαια), που ως περιεργως ταραχωδεις γινονταν βιβλια και ταινιες...Απο αυτες που ολοι ακουνε σαν ιστοριες με δεος και θαυμασμο, αλλα που ισως κανεις δε θα τολμουσε να επιλεξει να ζησει. Αυτη η ανεμελη ανεξαρτητη κοπελα υπηρξε τελικα καθε αλλο παρα ανεμελη. Κι αυτη η ανεξαρτησια που τοσο θαυμαζαν τα κοριτσιστικα μου ματια ερχεται λιγο λιγο, βασανιστικα και με πολυ αγωνα. Θα μου πειτε οτι τιποτε δεν κερδιζεται χωρις αγωνα και θα συμφωνησω. Αλλα αγωνας απο αγωνα διαφερει και αφηνει ο καθενας πισω του τα δικα του καταλοιπα... μερικα απο τα οποια μπορει να αλλαξουν κομματια σου και να σε κανουν να μην αναγνωριζεις τον εαυτο σου. Και μετα αντε να αγωνιστεις και για να σε επαναφερεις...Τι σας λεω κι εγω τωρα. Μαλλον δεν ειναι ωρα για τετοια! Και να φανταστειτε οτι η αφορμη μου ηταν ευχαριστη. Τριγυρνουσα στο σπιτι μου μεσα στα ηλιολουστα δωματια  πινοντας καφε κι ετσι θυμηθηκα καποιες παλιες φαντασιωσεις. Αραγε θα μπορεσω να ζησω καποια πραγματα που οι "μεγαλοι" εχουν ξεχασει, ακομη κι οταν περασω τα 20τοσα; Εγω θελω. Αλλα αρκει; Για μενα τα θελω μου παντα αρκουσαν για να καταφερω κατι. Για την ιδια τη ζωη ομως ειναι αρκετα; Η μηπως η ζωη μας ειναι φτιαγμενη απο μικρες και μεγαλες δικες μας επιλογες; Ξερετε τι εχω συνειδητοποιησει; Οτι ενα σημαντικο ποσοστο καταστασεων που βιωνουμε ειναι απορροια δικων μας επιλογων η μη επιλογων (δηλαδη αποφασεων που φοβηθηκαμε να παρουμε) ακομη κι οταν δεν το εχουμε συνειδητοποιησει εμεις οι ιδιοι. Αυτο φυσικα το εχω πει και σε εσας αμετρητες φορες αφου συχνα επιανα παλιοτερα τον εαυτο  μου να γκρινιαζει για την "κακη μου τυχη" σε καποια θεματα. Τωρα επαψα. Οσο μπορω επαψα να σκεφτομαι ετσι. Η ιστορια  μου μεχρι τωρα εχει χαραξει και καποια καλα σημαδια στην ψυχη μου. Μπορει να εδωσε και περισσοτερη τροφη στην οποια δημιουργικοτητα μου, μπορει παλι και οχι, αλλα εχει νοημα αληθεια να σκεφτομαι τωρα πως θα ηταν τα πραγματα αν, τι θα ειχε γινει αν, που θα ημουν αν κλπ; Δεν εχει νοημα για τον απλουσταστο λογο οτι τωρα ειμαι εδω, ειμαι ετσι, με μια κατασταση τετοια. Και πανω σε αυτον τον καμβα εχω πολυ δουλεια ακομη να ριξω. Δουλεια που δεν επιτυγχανεται με τα αν και τα ισως αλλα με τα εδω και τα τωρα. 

Ξερετε τι θελω να κανετε; Σκεφτειτε ποια πεντε πραγματα εχουν προτεραιοτητα στη ζωη σας αυτη τη στιγμη... Απο αφηρημενες εννοιες μεχρι πρακτικα ζητηματα. Και μετα αν μπορειτε συγκρινετε τα με τα αντιστοιχα πεντε πραγματα που σκεφτοσασταν στην εφηβεια οτι θα θελατε να εχουν παντα προτεραιοτητα για εσας. Αλλαξε η λιστα σας...;

4 σχόλια:

Άγγελος Σεριάτος * ΣαΛτιΜπΑγΚος είπε...

Tώρα:
Ευτυχία
Φαντασία
Οικονομική αυτοτέλεια
Έρωτας (ευρεία έννοια)
Σεβασμός

Τότε:
Έρωτας
Φαντασία
Ανεξαρτησία
Ευτυχία
Μόρφωση

:)
YΓ. Με σειρά προτεραιότητας..

logos_en_drasei είπε...

Εβαλα να κανετε εσεις κατι που εγω δεν μπορω να κανω...το μονο που ξερω ειναι πως τοτε πανω απ' ολα ηταν το ονειρο μου. Τωρα πανω απ' ολα ειναι ο ερωτας (αν δεν αναφερω την υγεια) γιατι την "πατησα" και μετα ολα οσα ηθελα για μενα ειναι η ιδια η ζωη...που δεν μπορω να βαλω σε σειρα...Το παω λιγο αντιστροφα μαλλον...παντα ειχα εναν περιεργο τροπο να διαχειριζομαι(;) καταστασεις και εξελισσομαι εξισου περιεργα σαν ανθρωπος!

Υ.Γ. Ευχαριστω για το σχολιο! ;) Εισαι συνειδητοποιημενος ανθρωπος. Τουλαχιστον σε σχεση με αυτο που ζητησα! :))

Δημήτρης Μαχαίρας είπε...

Το ονειρο μουυ

Ακομα αντιστεκομε στο σκοταδι για το ονειρο μου..

Τα παρακατω λινκ τα λενε ολα γιατι η λεξεις δεν εχουν νοημα στο ονειρο ..
http://youtu.be/-8wwjrPp9u0
http://youtu.be/68Memhy-rZU
http://youtu.be/Ji9Mh7uMQvw

Με αγγιξε η αναρτηση σου

logos_en_drasei είπε...

Κι εμενα με αγγιξαν τα video που διαλεξες...Να 'σαι καλα και να αντιστεκεσαι! Οσο μπορεις...
Οπως λεει και το ποιημα του Καβαφη...

Κι αν δεν μπορείς να κάμεις την ζωή σου όπως την θέλεις,
τούτο προσπάθησε τουλάχιστον
όσο μπορείς: μην την εξευτελίζεις
μες στην πολλή συνάφεια του κόσμου,
μες στες πολλές κινήσεις κι ομιλίες.
Μην την εξευτελίζεις πηαίνοντάς την,
γυρίζοντας συχνά κ' εκθέτοντάς την
στων σχέσεων και των συναναστροφών
την καθημερινήν ανοησία,
ως που να γίνει σα μια ξένη φορτική.

Vintage

Loading...
Η ακεραιότητα δεν έχει ανάγκη από κανόνες.

Albert Camus
Θα σου πω ένα μυστικό φίλε μου. Μην περιμένεις την Ημέρα της Κρίσης. Έρχεται κάθε μέρα.

Albert Camus
Πολιτικός είναι κάποιος που διαιρεί τους ανθρώπους σε δυο τάξεις: σε υποχείρια και σε εχθρούς.
Νίτσε
"Out of damp and gloomy days, out of solitude, out of loveless words directed at us, conclusions grow up in us like fungusQ one morning they are there , we know not how, and they gaze upon us, morose and gray. Woe to the thinker who is not the gardener but only the soil of the plants that grow in him."

Νίτσε

Το τραγουδι της Μαριας Νεφελης (Ο. Ελυτης)

"Κρίμας το κορίτσι" λένε
το κεφάλι τους κουνάν
Τάχατες για μένα κλαίνε
δε μ'απαρατάν!

Μες στα σύννεφα βολτάρω
σαν την όμορφη αστραπή
κι ό,τι δώσω κι ό,τι πάρω
γίνεται βροχή.

Βρε παιδιά προσέξετέ με
κόβω κι απ'τις δυο μεριές
το πρωί που δε μιλιέμαι
βρίζω Παναγιές

και το βράδυ όπου κυλιέμαι
στα γρασίδια καθενού
λες και κονταροχτυπιέμαι
ντρούγκου-ντρούγκου-ντρου

Τη χαρά δε τη γνωρίζω
και τη λύπη την πατώ
σαν τον άγγελο γυρίζω
πάνω από τον γκρεμό

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Fly me to the moon

Αγαπημένα Στέκια

Follow by Email

Μπήκαν στο ράφι

'Εχουμε επισκέψεις!

Forum για Bloggers

image

Ελα και στην twitter παρεα μας

" Η πιο αξιόλογη επαναστατική φιλοδοξία είναι να δω τον άνθρωπο απελευθερωμένο από την αλλοτρίωσή του"
Τσε Γκεβάρα